تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/11 - 09:32
کد خبر: 518313

حقوق دستیاران پزشکی بورسیه تعیین شد/نحوه پذیرش دستیار پزشکی خارجی

حقوق دستیاران پزشکی بورسیه تعیین شد/نحوه پذیرش دستیار پزشکی خارجی

در یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی موضوع پذیرش دستیار به عنوان بورسیه وزارت بهداشت مصوب و میزان حقوق تعیین شده برای این گروه از دستیاران تعیین شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ براساس مصوبات یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پذیرش دستیار به عنوان بورسیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سپردن تعهد به میزان دو برابر مدت تحصیل به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش جهت رشته/ محل های مورد نیاز تصویب شده است.

این موضوع در شورا مطرح و به شرح ذیل به تصویب رسید و همچنین مقرر شد به دستیاران پذیرفته شده بصورت بورسیه علاوه بر پرداخت حق الزحمه دستیاری، مبلغی معادل مربی پایه یک از دانشگاه محل تحصیل پرداخت شود.

در این مصوبه تاکید شده است: پذیرش دستیار بصورت بورسیه در رشته/ محل های مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس ضوابط پذیرش دستیاری بوده و خارج از ضوابط عدالت آموزشی نیست و باید داوطلبان در آزمون پذیرش دستیار در رشته تخصصی بالینی شرکت و در صورتیکه واجد شرایط برای انتخاب رشته شده باشند در صورت تمایل به بورسیه شدن، می توانند رشته محل های مورد نیاز مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته را بعنوان رشته محل های بورسیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب کنند.

براساس مصوبات یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، در رشته فوق تخصصی «جراحی کودکان» و سایر رشته های فوق تخصصی با اعلام نیاز از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با تأیید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نیز بشرح مندرج در مصوبه قبلی، امکان جذب بصورت بورسیه در دانشگاه های علوم پزشکی و با سپردن تعهد امکان پذیر خواهد بود.

موضوع دیگری که در یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی درباره دوره های تخصصی پزشکی به تصویب رسیده است مربوط به اتباع غیر ایرانی است.

در این جلسه دستور العمل پذیرش دستیار اتباع غیر ایرانی در مقاطع رشته های تخصصی، فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) توسط امور بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با اخذ شهریه مطرح شد.

موضوع در شورای آموزش پزشکی و تخصصی مطرح و ضمن پذیرش کلیات موضوع و با اخذ نظرات دانشگاه های علوم پزشکی کشور جزییات مربوطه در نشست آتی شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت طرح و تصویب ارائه خواهد شد.

همچنین براساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره مقرر شد آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سالی یک نوبت و بصورت غیر متمرکز در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تاریخی که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هر ساله تعیین و اعلام می کند، برگزار شود.

این آزمون شامل بخش های کتبی و شفاهی بوده و شروع به دوره پذیرفته شدگان در تمام برنامه های مصوب از آغاز سال تحصیلی بر طبق تقویم اعلام شده توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

همچنین آزمون پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی نیز سالی یک نوبت و بصورت متمرکز در تاریخی که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هر ساله تعیین و اعلام می کند، برگزار می شود.

ضمن اینکه در یکصد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوب شد که عنوان دوره های تکمیلی که ورودی آن صرفاً از رشته های فوق تخصصی بعنوان رشته مادر است، به عنوان دوره های تکمیلی فوق تخصصی تعریف شوند. این موضوع در شورا مطرح و به تصویب رسید.

به گزارش مهر، شورای آموزش پزشکی و تخصصی مسؤول تعیین و نظارت بر حسن اجرای ضوابط واحدهای آموزش تخصصی بالینی و اعطای دانشنامه به متخصصین واجد شرایط در کشور جمهوری اسلامی ایران و جزیی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این شورا به به صورت قانونی در سال ۱۳۵۲ تشکیل شد و متولی آموزش پزشکی در کلیه سطوح آن اعم از پزشکی عمومی و تخصصی بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش هنرمندان به عملیات وعده صادق ۲ + تصاویر
موج بعدی اقدامات ایران تلافی‌جویانه خواهد بود
افتتاح همزمان ۳ ایستگاه خط ۶ تا پایان بهمن ماه
آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا را داریم
رهبر انقلاب: آمریکا و اروپا به دروغ دم از صلح و آرامش می‌زنند +فیلم
مصوبه کنکوری شورا بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ پابرجا است
لزوم افزایش خدمات الکترونیکی به دانشجویان
مشارکت اعضای هیئت‌علمی در انتخاب روسای دانشکده‌ها
شکاف در موضع اتحادیه اروپا درپی حمله موشکی ایران
چرا دیدار امروز رهبرانقلاب لغو نشد؟ +فیلم
مومنی: باید خروج اتباع بیگانه از کشور صورت بگیرد
وزیر دفاع: وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد موفقیت آمیز بود
افشای دلیل ناتوانی سامانه‌های ضدموشکی آمریکا و اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی
جزئیات کمین مرگبار حزب‌الله در جنوب لبنان؛ چند نظامی اسرائیلی کُشته شدند؟
آرای کمیته استیناف: باشگاه پرسپولیس محکوم شد
صدای ما را از آسیا می‌شنوید؛ چرا AFC اینقدر عجیب و پیچیده است؟
آماده باش کامل برای عرضه سوخت کشور
توضیحات عراقچی درباره حمله دیشب ایران به اسرائیل
استاندار گیلان منصوب شد
آماده تکرار چندبرابری عملیات دیشب هستیم
دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top